دنیــــای شیرین
کیک،شیرینی،بستنی و ... را از دنیای شیرین بخواهید.
 
 
چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:فالوده قهوه موکا, :: 14:58 ::  نويسنده : مهدی


می‌توان با قهوه موکا (مخلوطی از قهوه و شکلات) فالوده لذیذ و خوش مزه ای را درست کرد.

مواد لازم برای 2 نفر:

1 پیمانه شیر بدون چربی
1 عدد موز متوسط پوست کنده و خرد شده
1 تا 2 قاشق سوپ خوری شکر یا عسل
1 قاشق سوپ خوری قهوه در آب جوش حل شده
نصف قاشق سوپ خوری وانیل
1 پیمانه یخ خرد شده

طرز تهیه:

در یک مخلوط کن شیر، موز، شکر، پودر کاکائو و قهوه و وانیل را ریخته تا یکدست شود آنگاه یخ ها را کم کم اضافه می‌کنیم.



چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:بستنی ماستی ریواس و زنجبیل, :: 14:48 ::  نويسنده : مهدی




اگر در این گرمای هوا، از خوردن بستنی – آن هم فقط به خاطر داشتن رژیم چاقی – صرف‌نظر می‌کنید، به شما مژده می‌دهیم که برای درست‌کردن بستنی راه‌های دیگری هم وجود دارد که نه تنها چاق‌کننده نیستند بلکه بسیار پرخاصیت هم هستند.
بستنی ماستی ریواس و زنجبیل یکی از همین نمونه‌هاست که هم چربی کمی دارد و هم سرشار از کلسیم و پتاسیم است؛ درضمن به‌خاطر وجود زنجبیل در ترکیب آن، برای هضم غذا و ناراحتی‌های معده و روده نیز مفید است.


● مواد لازم برای ۶ نفر:
- ماست کم‌چرب معمولی؛ ۳۰۰ گرم یا یک و نیم پیمانه
- پنیر ماسکارپونه؛ ۲۰۰ گرم یا یک پیمانه
- ریواس خردشده؛ ۳۵۰ گرم یا ۳ پیمانه
- عسل؛ ۳ قاشق سوپ‌خوری
- زنجبیل تازه؛ ۳ تکه کوچک (خلالی خرد شود)


● روش تهیه:
۱) ماست و پنیر ماسکارپونه را در کاسه‌ای بلوری بریزید و با همزن دستی یا برقی خوب مخلوط کنید. سپس کاسه را به مدت یک‌ساعت داخل فریزر قرار دهید.
۲ ) در این فاصله، ریواس و زنجبیل را به همراه عسل در قابلمه‌ای بزرگ بریزید و ۵ قاشق سوپ‌خوری آب به آن اضافه کنید. حالا در ظرف را بگذارید و قابلمه را روی شعله کم اجاق‌گاز قرار دهید تا ریواس و زنجبیل در اثر حرارت، نرم شده و بپزند. برای این منظور معمولا نیم‌ساعت زمان لازم است. پس از آن، قابلمه را از روی اجاق‌گاز بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود.
۳ ) مخلوط ریواس و زنجبیل پخته و سردشده را داخل دستگاه غذاساز یا خردکن بریزید تا پوره‌ای یکدست حاصل شود.
۴ ) حالا دیگر زمان آن رسیده تا مخلوط ماستی را که نیمه‌یخ‌زده شده است، از فریزر بیرون آورید و به پوره ریواس و زنجبیل موجود در دستگاه خردکن اضافه کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید تا همزمان با مخلوط‌شدن ماست با پوره ریواس و زنجبیل، یخ‌های ماست نیز خرد شود.
۵ ) مخلوط حاصل را دوباره داخل ظرف مخصوص فریزر بریزید و ۲ ساعت دیگر در فریزر قرار دهید. پس از این مدت، مواد را با قاشق با هم مخلوط کنید، سپس دوباره ظرف را در فریزر قرار دهید و صبر کنید تا بستنی کاملا سفت شود و بعد سرو کنید.
نکته یک) رنگ صورتی بستنی به‌خاطر استفاده از ریواس قرمز است. اگر ریواس مورداستفاده شما قرمز نبود، در مراحل درست‌کردن بستنی، کمی رنگ قرمز خوراکی به آن اضافه کنید.
نکته ۲) برای اینکه قالب‌زدن بستنی راحت‌تر شود، یک‌ربع پیش از سرو آن را از فریزر به یخچال منتقل کنید.



چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:بستنی شاه توتی, :: 14:46 ::  نويسنده : مهدی





تابستان فصل انواع توت‌ها ازجمله شاه‌توت است. این میوه علاوه بر آنکه به صورت خام مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌خاطر طعم و رنگ بی‌نظیرش از آن در تهیه و تزیین انواع دسرهای فصلی نیز استفاده می‌کنند.
بستنی شاه‌توتی یکی از اینهاست.
● مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر:
- شاه‌توت؛ ۵ پیمانه یا ۵۰۰ گرم
- پودرقند؛ ۶ قاشق سوپ‌خوری یا ۷۵ گرم
- خامه؛ یک و یک‌چهارم پیمانه
- بیسکویت؛‌ چند عدد برای تزیین
- شاه‌توت؛ مقداری برای تزیین
● روش تهیه:
۱ ) شاه‌توت‌ها را داخل سبدی بریزید و بشویید تا خاک و گرد و غبار آن از بین برود، سپس قابلمه‌ای آماده کنید و شاه‌توت را همراه ۲ قاشق سوپ‌خوری آب و پودرقند داخل قابلمه بریزید. در ظرف را بگذارید و مدت ۵ دقیقه روی شعله اجاق‌گاز قراردهید تا نرم شود.
۲ ) سبد فلزی یا پلاستیکی را روی کاسه‌ای قرار دهید و شاه‌توت‌های پخته را داخل سبد بریزید؛ سپس با قاشق چوبی شروع به له کردن آنها کنید تا بالاخره بافتی نرم و یکدست شبیه پوره پیدا کند. بعد آن را چند دقیقه کنار بگذارید تا در هوای معمولی اتاق حرارتش کم شود و سپس به داخل یخچال منتقل کنید.
۳ ) با همزن دستی یا برقی شروع به زدن خامه کنید تا غلیظ شود؛ سپس پوره شاه‌توت را به آن اضافه کنید و پس از مخلوط کردن به مدت ۲ ساعت یا تا زمانی که به اصطلاح خودش را بگیرد، در فریزر قرار دهید.
۴ ) بعد از این مدت، مخلوط شاه‌توتی را از فریزر بیرون آورید و با چنگال شروع به له کردن آن کنید تا دانه‌های پودرقند خرد شود؛ این کار را در دستگاه غذاساز نیز می‌توانید انجام‌دهید. سپس دوباره مخلوط را به فریزر برگردانید و این‌بار بعد از ۴ ساعت یا بیشتر سرو کنید. البته در این فاصله نیز پس از گذشت ۲ ساعت، یک‌بار دیگر مواد را بیرون آوریدو مانند بار قبل با چنگال یا دستگاه غذاساز با هم مخلوط کنید.
۵ ) در پایان مقداری از بستنی شاه‌توتی را با قاشق مخصوص به صورت گلوله درآورید و پس از ریختن در ظرف موردنظر، همراه با بیسکویت و شاه‌توت تازه سرو کنید.



چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:, :: 14:44 ::  نويسنده : مهدی




● مواد لازم :
▪ ۲ فنجان آب
▪ ۱ فنجان شکر
▪ ۵/۱ فنجان آب لیمو ترش
▪ ۲ عدد سفیده ی تخم مرغ
● طرز تهیه :
۱) آب و شکر را روی حرارت ملایم می گذاریم تا حدود ۱۰ دقیقه بجوشد.
۲) آب لیمو ترش را اضافه می کنیم. سپس حدود یک ساعت در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد ولی سفت نشود.
۳) بعد از آن ، با همزن برقی آن را به هم می زنیم و سفیده های تخم مرغ را نیز به آن اضافه می کنیم . دوباره به هم می زنیم. پس از آن مجدداً مخلوط را در ظرف ریخته و در فریزر می گذاریم تا خودش را بگیرد. در پایان آن را با قاشق در بشقاب گذاشته و سرو می کنیم.
▪ نکات تغذیه ای :
بستنی یکی از اشتها برانگیزترین دسرهای محبوب همه ما است . با توجه به گرمای فصل تابستان تهیه بستنی یخی با طعم لیمو که منبع خوبی از ویتامین C است، در منزل خالی از لطف نخواهد بود.



 

شما هم حتما با فرا رسیدن فصل گرما بیش از پیش هوس بستنی می کنید. دلیل آن کاملا روشن است.
این خوردنی دلپذیر دقیقا وقتی که شما هیچ راهی برای فرار از عطش یا گرما ندارید به کمکتان می آید و برای لحظاتی همه چیز را برایتان تغییر می دهد. پس این مایع یخ زده دوست داشتنی حتما آنقدر برایتان دلچسب است که دلتان بخواهد بدانید چطور درست می شود و یا حتی چطور می توانید آن را در منزلتان درست کنید. متن زیر به تمامی سوالاتتان پاسخ می دهد.

● بستنی یا دسر یخ زده؟
به هر مایع یخ زده ای نمی توان بستنی گفت. در حقیقت بستنی آن است که حداقل ۱۰% چربی شیر در آن وجود داشته باشد . مقدار این چربی می تواند از ۱۰ تا ۱۶ درصد تغییر یابد که معمولا بستنی ها حاوی ۱۴% چربی شیر هستند. بیشتر بودن مقدار چربی به شکل بستنی و مزه و حالت کرم دار بودن آن کمک می کند.
اکثر سازندگان بستنی معمولا بیش ار ۱۶% را در بستنی ها لحاظ نمی کنند زیرا باعث بالا رفتن قیمت و همچنین زیاد شدن کالری می شود. دیگر دسرها همچون ماست یخ زده و یا بستنی های کم چربی اصلا بستنی به حساب نمی آیند. بطور مثال " کاستارد" یخ زده که نوعی دسر یخ زده است که در آن مقدار ۱.۴ درصد تخم مرغ دارد.
اجزای سازنده بستنی بطور کلی مواد آسانی هستند اما در واقع درست شدن بستنی سیستم پیچیده ای دارد. بستنی ماده ای است که حالت ژلاتینی و معلق دارد. این حالت از دو ماده که غالبا با یکدیگر مخلوط نمی شوند بوجود می آید. این مواد به جای حل شدن در یکدیگر منتشر می شوند. در بستنی ها چربی در محلول آب و شکر و ذرات هوا پراکنده می شود .این که به هوا اشاره می شود در واقع به این علت است که بستنی نوعی حالت کفی دارد و علت آن همان ذرات هواست.
در کنار چربی شیر مواد دیگری همچون بسته های شیر بدون چربی و آب و شکر و همچنین مواد تثبیت کننده بکار می رود که این مواد تثبیت کننده باعث می شوند ، بستنی شکل بهتری بخود بگیرد .
گرچه تا کنون معمولا ژلاتین بعنوان مواد تثبیت کننده بکار می رفت اما امروزه از مواد دیگری همچون گیاهان نیز برای این منظور استفاده می شود. برای مدتی نیز از زرده تخم مرغ برای این منظور استفاده می شد که با گذشت زمان سازندگان این خوراکی مواد شیمیایی را جایگزین این روش کردند. گرچه تثبیت کننده ها نقشی کمتر از ۱% در بستنی ها را ایفا می کنند.

● درست کردن بستنی:
هیچ فرقی نمی کند که بستنی در منزل شما یا یک مغازه کوچک و یا حتی در یک کارخانه صنعتی بزرگ تولید شود. به هر حال روش درست کردن آن با هم هیچ فرقی نمی کند و تنها اندازه مواد متفاوت است.
ابتدا شما باید مخلوط بستنی به اندازه مناسب خریداری کنید که ممکن است آن را بتوان در فروشگاه های بزرگ پیدا کرد. این مواد معمولا توسط کارخانه های بستنی سازی به روش مخصوص تولید می شوند و سپس برای جلوگیری از رشد باکتری ها به شکل پاستوریزه به فروش می رسند. اگر شما می خواهید این ماده را نیز در منزل تهیه کنید کار سختی در پیش دارید.
زیرا باید مخلوط شیر و شکر و کرم را دو بار بجوشانید تا پاستوریزه شود. این مرحله بسیار مهم است زیرا ممکن است کسانی که این بستنی خانگی را خورده اند به خاطر وجود باکتری آلوده بشدت بیمار شوند. این بیماری بیشتر در افراد خردسال و پیر دیده می شود.
مرحله بعدی اضافه کردن طعم به بستنی است. هزاران طعم مختلف برای بستنی وجود دارد که با ترکیب هر کدام از آنها می توان مزه دلخواه را بدست آورد. این مرحله در کارخانه ها توسط خمره های بزرگ صورت می گیرد که این خمره ها همان کار همزن های خانگی را انجام می دهند و شما می توانید بطور مثال طعم شکلات را که دلخواهتان است با کمی حوصله با همزدن مداوم به مایعتان اضافه کنید. دیگر اضافات دلخواه همچون پسته و بادام بعدا اضافه می گردند.
مرحله بعدی جایی است که ماشین ساخت بستنی وارد عمل می شود. بستنی باید همزمان یخ زده و هم زده شود. در کارخانه ها این مرحله با لوله های بزرگ یخ زده ای صورت می گیرد که مایع بستنی از میان آنها می گذرد و در همان لحظه لوله های همزن کوچکتری نیز از میان بستنی ها رد شده و سریعا آنها را بهم می زند تا از چسبیدن تکه های کوچک یخ به کناره های لوله جلوگیری کرده تا وارد بستنی نشوند. این حرکت دقیقا توسط کامپوترها چک می شود که در مغازه های کوچکتر نیز همین راه با تفاوت کوچکتر شدن وسایل طی می شود.
این مرحله در منزل می تواند با استفاده از همزن ها و قالبهای یخ زده و تلاش شما طی شود. زمانیکه بستنی این مرحله را طی کرده و از دستگاه خارج گردید کار هنوز تمام نشده است. در این مرحله مخلوط یخ زده است اما نرم نیست.
اکنون وقت اضافه کردن خرده شکلاتها و یا بادام است. پس از آن بستنی به ظرف های مخصوصی برای شکل های متنوع ریخته می شوند.
اکنون زمان آن است که آنها در دمای کمتری نگهداری شوند. دمای صفر درجه مناسب است. معمولا کارخانه ها که باید آنها را به نقاط مختلف بفرستند این دما را پایین تر می آورند. این مرحله باید به سرعت صورت بگیرد تا از بوجود آمدن دانه های کوچک یخ روی بستنی ها جلوگیری گردد.

● درست کردن بستنی در ۵ دقیقه:
▪ مواد لازم:
ـ ۱ قاشق شکر ،
ـ نصف لیوان شیر و خامه،
ـ کمتر از نصف قاشق مربا خوری عصاره وانیل،
ـ ۶ قاشق نمک، یخ به مقداری که نصف یک کیسه سر بسته را پر کند.
ـ دو کیسه زیپ دار
ابتدا مقدار لازم یخ را در یک کیسه سر بسته با نمک مخلوط کنید.
در بسته دیگر شکر و شیر و خامه و وانیل را خوب مخلوط کنید و آن را در یک کیسه در دار بریزید و در آن را محکم ببندید.
کیسه را داخل کیسه بزرگتری که مخلوط نمک و یخ را ریخته اید قرار دهید بطوری که یخ تمام سطح مایع شما در کیسه را بپوشاند.
سپس آنها را خوب تکان دهید. پس از ۵ دقیقه کیسه بزرگتر را باز کنید و کیسه کوچکتر را که حاوی بستنی شماست از درون آن بردارید. اکنون تنها یک قاشق مربا خوری برای خوردن بستنی تان احتیاج دارید.
▪ به یاد داشته باشید:
هرچه مقدار شیر را بیشتر کنید بستنی شما کالری کمتری خواهد داشت و بالعکس اگر خامه بیشتری بزنید بستنی شما چرب تر و البته لذیذ تر خواهد بود.
این مقدار بستنی در اندازه های کم درست می شود و برای درست کردن آن در مقدارهای بیشتر می توانید از دو قوطی بزرگ و کوچک به جای کیسه های در دار استفاده نمایید.

● تاریخچه بستنی:
اکثر جستجو ها حاکی از آن است که بستنی برای اولین بار در چین و روم دیده شده است. مارکوپولو پس از بازگشت از سفرش تکه های یخ که مزه میوه داشتند را معرفی کرد و عنوان نمود که آسیایی ها هزاران سال است که از این مواد درست می کنند.
این هدیه حدود سال ۱۵۰۰ در میان پادشاهان فرانسه رایج گردید و حدود سال ۱۷۰۰ چیزی شبیه بستنی در میان مردم رایج شد. پس از استفاده از شکر در جنگ جهانی اول و رایج شدن وسیله ای شبیه به یخچال و فریزر، بستنی نیز کم کم بیشتر در میان مردم رایج شد. پس از جنگ جهانی دوم و بهبود وضعیت روحی مردم این خوردنی خوشمزه طرفداران بیشتری پیدا کرد و در نهایت کارخانه های ساخت این ماده براه افتادند.


چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:فالوده شیرازی, :: 14:32 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم:
 

 آب نیم لیتر
شکر یک و نیم پیمانه
 گلاب یک چهارم پیمانه
رشته برنجی های چینی به میزان لازم


 

طرز تهيه:
 

آب و شکر و گلاب را با هم مخلوط می کنیم تا شکر کاملا حل شود و محلول تقریبا حالت اشباع گردد و کمی کشدار شود.ظرف را در فریزر بگذارید بتابراین بهتر است از یک ظرف فلزی برای این کار استفاده کنید تا زودتر نتیجه بگیرید. صد البته می شود با دستگاه بستنی ساز هم این کار را کرد ولی این طریق بهتر است. رشته های چینی را توی آب جوش می ریزیم و به مدت ۱۰ دقیقه تا یک ربع روی حرارت ملایم می پزیم. وقتی رشته ها کاملا نرم شد و کمی هم لعاب دار آنها را داخل آبکش ریخته و آب سرد زیاد روش می ریزیم و میگذاریم تا آب اضافی اش برود. بعد از حدود ۲-۳ ساعت ظرف را از داخل فریزر در می آوریم و با قاشق به هم می زنیم و رشته های چینی را داخلش ریخته و خیلی آروم طوری که رشته ها از هم نپاشند شروع به هم زدن می کنیم. فالوده شما حاضر است. پیشنهاد: اگر رشته ها را زود از روی آتش بردارید ممکن است در آخر کار که رشته ها را توی یخ می ریزید اون حالت سفتی که برای فالوده لازمه را نداشته باشد. پس حتما بگذارید خوب بپزد.




چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:بستنی سنتی ایرانی, :: 14:28 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم:
 

ثعلب 1 قاشق سوپخوري
گلاب یک چهارم پيمانه
شكر  1 پيمانه
شير  3 پيمانه
هل نرم شده یک چهارم  قاشق چايخوري
خامه یک دوم پیمانه
زعفران (حل شده در آب)  1 قاشق سوپخوري


 

طرز تهيه:
 

شير را مي جوشانيم و بعد شكر را اضافه مي كنيم و هم مي زنيم و از روي اجاق بر مي داريم و ثعلب را افزوده، مرتب هم مي زنيم تا شير و شكر سرد شود. سپس بمدت دو ساعت در فريزر قرار داده از فريزر بيرون آورده با همزن برقي هم مي زنيم. مجدداً در فريزر قرار داده اين عمل را سه بار تكرار مي كنيم. خامه را با دو قاشق سوپخوري شكر با همزن برقي بزنيد. در مرحله آخر گلاب، هل و خامه زده شده را به همراه زعفران به مواد بستي اضافه كرده با همزن برقي مي زنيم و مجدداً در فريزر مي گذاريم بماند تا كاملاً خودش را بگيرد. در صورت تمايل مي توانيد مقداري خامه را با شكر بزنيد، در كيسه پلاستيكي صاف كنيد و در فريزر قرار دهيد. پس از سه ساعت تكه تكه نموده و در مرحله آخر به بستي اضافه نمائيد. در صورت دلخواه مي توان كمي خلال پسته هم در آخر اضافه نماييد. 

به نسبت هر كيلو ميوه يا صيفي جات مورد نظر يك كيلو آهك را در دوازده پيمانه آب سرد حل نموده و ميگذاريم آهك كاملاً ته نشين شود. سپس آب زلال آن را روي ميوه يا صيفي جات مورد نظر ريخته مطابق دستور داده شده آن را آماده مي كنيم.

 



چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:بستنی هلو,زردآلو یا گلابی, :: 14:26 ::  نويسنده : مهدی

مواد لازم:
 

هلو یا زرد آلو یا گلابی یک و نیم کیلو
شکر 150 گرم
آب نیم لیتر (2 لیوان)
آبلیمو 3 تا 4 قاشق سوپخوری
خامه 150 گرم
پودر قند 3 قاشق سوپخوری


 

طرز تهيه:
 

هسته هلو یا زردآلو را می گیریم. پوست هلو را گرفته در صورت استفاده از گلابی،آن را پوست کرده، به وسیله ماشین مخصوص به شکل پوره له می نمائیم. آب را با شکر مخلوط نموده، می جوشانیم تا شکر حل شود. پس از آنکه محلول آب و شکر سرد شد، پوره میوه را با آن مخلوط کرده، در ظرف فلزی می ریزیم و در جایخی قرار می دهیم. دوسه بار آن را بیرون می آوریم و هم می زنیم تا بستنی خود را بگیرد ولی یخ نزند. بستنی را با قاشق مخصوص گرد در بستنی خوری می گذاریم؛ خامه را نیز با پودر قند مخلوط کرده،هم می زنیم تا سفت شده، فرم بگیرد. بعد آن را در قیف می ریزیم و روی بستنی را تزئین می نماییم. برای تهیه بستنی از کمپوت این میوه ها هم می توان استفاده کرد. در این صورت شکر لازم نیست.همچنین در صورت مصرف کمپوت، آب نباید اضافه شود و آب کمپوت مصرف می شود.



چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:بستنی وانیلی با خامه, :: 14:25 ::  نويسنده : مهدی

 

مواد لازم:
 

شیر 1 لیتر (4 لیوان معمولی)
زرده تخم مرغ 8 عدد
وانیل 1 قاشق چایخوری
خامه 200 گرم (1 لیوان معمولی)
شکر 200 گرم
شربت آلبالو و کارامل به مقدار کم برای تزئین


 

طرز تهيه:
 

زرده تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کرده،هم می زنیم تا کاملا سفید و سفت و کشدار شود. شیر را می جوشانیم و کم کم روی زرده ریخته، هم می زنیم. دوباره شیر و زرده را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم. کافی است فقط داغ شود، ولی نجوشد؛ بعد مایه را می گذاریم سرد شود. خامه را با آن مخلوط می کنیم و در ظرف فلزیی مناسبی ریخته، در جایخی یا فریزر قرار می دهیم. در مدت 4 تا 5 ساعت، دو سه بار آن را هم می زنیم تا بستنی بسته شود ولی یخ نزند. با قاشق مخصوص گرد و مدور گلوله هایی از بستنی را در ظرف بستنی خوری قرار می دهیم و کمی شربت کارامل یا شربت آلبالو روی آن می ریزیم. می توانیم 50 گرم از خامه را با 2 قاشق پودر قند مخلوط کرده، هم بزنیم تا سفت شده، فرم بگیرد و خامه را در قیف ریخته، اطراف بستنی را با خامه تزئین می نماییم.



چهار شنبه 4 اسفند 1389برچسب:بستنی گردویی, :: 14:23 ::  نويسنده : مهدی

 

مواد لازم:
 

شکلات خرد شده 115 گرم
شیر 150 میلی لیتر
خامه 300 میلی لیتر
کشمش 50 گرم
بیسکوییت خرد شده 30 گرم
گردوی خرد شده 30 گرم


 

طرز تهيه:
 

شكلات را با شير در ظرف كوچكي بريزيد و روي اجاق گاز قرار دهيد تا با حرارت ملايم گرم شود و شكلات در شير ذوب شود. اين مخلوط را كنار بگذاريد تا سرد شود. خامه را در ظرف ديگري بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا فرم بگيرد. مراقب باشيد خامه را بيش از اندازه هم نزنيد تا به كره تبديل نشود. سپس مخلوط شكلات و شير را به آن اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد. مايه بستني را در يك ظرف يا قالب مناسبي كه بتوانيد در فريزر قرار دهيد بريزيد و آن را داخل فريزر بگذاريد تا زماني كه كريستال هاي يخ در لبه هاي ظرف ديده شوند. بستني را از فريزر خارج كنيد و خوب هم بزنيد. سپس بيسكوييت، كشمش و گردو را در آن بريزيد و مخلوط كنيد تا در تمام بستني پراكنده شوند. بستني را دوباره در فريزر قرار دهيد تا كاملا ببندد. حال بستني آماده ي سرو است.




درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ من خوش آمدید.به زودی مطالب جدید اضافه می شود. به دلایل مشکلاتی که در سرور پیش آمده عکس ها نمایش داده نمیشوند به زودی بررسی می شود. خواهش می کنم پس از دیدن از وبلاگ نظرات و انتقادات خود را بگویید. مهــــدی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای شیرین و آدرس donyaye-shirin.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 488
بازدید کل : 26764
تعداد مطالب : 47
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

تصاویر زیباسازی وبلاگ